2 entry daha
  • "kendisini avant-garde diye adlandıran kimse, bir ahmaktır... avant-garde bir hiçtir. "

    luciano berio, çağdaş müzisyen, liberation, november 1983.

    "avant-garsdismin politik ideolojik haklı çıkarım işlevi ve ihtiyacı büyük ölçüde önemini yitirmiştir. muhalif kültür resmi kültür haline gelmiştir ; "devrimci" estetik yenilikler kargaşası pazar tarafından düzene sokuluyor ve /veya büyük ölçüde devlet tarafından sübvanse ediliyor; gözüpeklik, kışkırtma ve kopuş istemi bayağı hale gelmiştir."

    pierre michel menger, eleştirmen, esprit, march 1985.

    "daima deney yapma adına deney yapan insanlar baş belalarıdır! yaptığınız hemen her şeyin deneysel olduğunu göstermeye çalışırsınız; bu kolay bir yoldur, eğer hiç kimsenin hoşuna gitmezse, kendinizi daima deneyin işlemediğini söy­leyerek mazur gösterebilirsiniz... besteciler bugün yeni bir şeyler yapmaya çalı­şarak kendilerini adamakıllı eskitiyorlar... bizim durumumuzda yapılmış ve yapılmakta olanlara tepki göstermek çağdaş müzikte hoşa giden bir fikirdir, ama ya müziğin kendisi? işte onun hoşa gittiğini sanmıyorum. "

    alain daniel, çağdaş müzisyen, restons simples, no.2, january 1986

    "modern sanat olumsuzlama güçlerini kaybetmeye başlamıştır. artık bu sanatın olumsuzlamalan ritual tekrarlar haline gelmiştir; başkaldırı sadece bir usul ha­ line gelmiş; eleştiri retorik olmuş, kural-çiğneme resmiyete dönüşmüştür. olumsuzlama yaratıcı olmaktan kesilmiştir. sanatın sonunu yaşamakta olduğumuzu söylemiyorum. biz modem sanat idesinin sonunu yaşıyoruz.

    octavio paz, point de convergence: du romantisme â l'avant-garde (yakınlaşma noktası: romantismden avant-garde'a) gallimard 1974, s.190

    akt.hünler, hakkı. (2011). estetik'in kısa tarihi: modern kültür ve sanat üzerine felsefi bir araştırma (m. m. zorbay, ed.). doğu batı yayınları.sf.473