• 1290 yılı civarında ingiltere'nin ockham kasabasında doğmuştur ve adı william'dır. erken yaşta fransisken tarikatına katılmıştır. oxford'ta teoloji öğrenmiş sonrasında ise hoca olarak kalmıştır.

    kilisenin tümeller gerçektir ön kabulüne karşı çıkmış tümellerin sadece birer addan ibaret olduklarını savunmuştur ki bu vesileyle de papalıkla arası bozulmuştur.

    "roscelinus'un öğretisini sürdüren willi­am, "nesneler zorunlu olanlar dışında çoğaltılmamalıdır" deyişiyle "ockham'ın usturası" olarak bilinen görüşünü ortaya koymuş ve insanın yalnız duyularıyla algıladığı tikel varlıklan bilebildiğini kabul edip başta tanrı olmak üzere tüm doğaüstü varlıkların akıl ilkelerine göre açıklanamayacağın ı, bunların ima­nın (inancın) konusu olduklarını savunmuştur. böylece, bilgi ile imanı, felse­fe ile teolojiyi birbirinden ayırmıştır."

    william bu görüşlerinden dolayı papalık tarafından avignon'a ifade vermeye çağrıldı. 1324 yılında avignon'a giden william mahkum edilmese dahi şehrin dışına çıkışı yasaklandı ve oradaki bir fransisken manastırına yerleştirildi. 3 yıl sonra fransiskenleri destekleyen iv.ludwig'in yanına kaçtı. karşılaştıklarında william'ın "sen beni kılıcınla koru ben de seni kalemimle koruyacağım" dediği öne sürülür.

    sonrasında papanın neden bir sapkın olduğuna dair yazılar kaleme alan william ludwig ile birlikte almanya'ya döndü ve münih'te bir manastırda 1349 yılında büyük veba salgını sırasında hayatını kaybetti.

    siyasal olarak ise en iyi idarenin monarşi olduğunu ancak halkın da kötü idareciye karşı ayaklanma hakkı olduğunu belirtir. bu da dolaylı olarak iktidarın kaynağına halkın konulması demektir. bu bağlamda kendisini çağının ilericilerinden olarak düşünebiliriz. ayrıca papanın otoritesinin dünyevi alanı kapsamadığını da açıkça belirtir. (bkz: iki kılıç kuramı)