• alt-right'ın bir nevi maskot olarak benimsediği karakterdir. pepe, antropomorfik bir kurbağadır. karakter ilk olarak 2005'te sosyal medya platformu myspace'te bir çizgi roman şeridi olarak ortaya çıktı. pepe genellikle vulgar davranışlarda bulunsa da, karakterin kendisinde ırkçı bir şey yoktu. sonunda 4chan, 8chan ve reddit'te popüler oldu. popülerliği artsa da, pepe başlangıçta ırkçılıkla ilişkilendirilmedi ve 2014'te birkaç ünlü bile pepe resimlerini paylaşabiliyordu.

    zamanla, pepe çevrimiçi aşırı sağ ile giderek daha popüler hale geldi. 2015'te donald trump twitter'da pepe olarak tasvir edildi ve trump bu resmi retweetledi. pepe giderek açıkça ırkçı veya anti-semitik bir bağlamda tasvir edildi. örneğin, kurbağanın nazi üniforması giymiş haldeki resimlerini bulmak kolaydır.

    pepe, alt-sağ ile bu kadar özdeşleşti ki, birçok ünlü mekan, meme'in artık zararsız olmadığını ve onu kullanan insanların daha karanlık bir gündemle hareket edebileceğini açıklamak için yazılar yayınlamaya karar verdi. 2016'da hillary clinton kampanyası, pepe'yi açıklayan ve kınayan bir sayfa yayınladı. anti-defamation league (adl) de pepe'yi genel nefret sembolleri kategorisine dahil etti - ancak giriş, resmin doğuştan ırkçı olmadığı için birini pepe resmi paylaşmak için kınamadan önce dikkatli olunması gerektiğini belirtti.

    2016 ilerledikçe, alt-raight'ın unsurları pepe için garip bir arka plan hikayesi oluşturdu, onun mısır tanrısı kek'in en son reenkarnasyonu olduğunu belirttiler. alt-right çevreleri, dinleri olarak "esoteric kekism" hakkında konuşmaya başladılar. geçmişte beyaz milliyetçiler kendi dini tarikatlarını oluşturup tanıtmaya çalıştılar, örneğin cosmotheism, christian ıdentity movement ve creativity movement. kekism, bu önceki durumlardan niteliksel olarak farklıdır. alt-right da bu dini konsepti ciddi olarak tanıtan birini tanımıyorum. bunun yerine, bu, alt-right'ın dışarıdakileri şaşırtma arayışında bir başka yol olarak ele alındı.

    pepe, internet çağında fikri mülkiyet hakkında daha geniş sorunları gündeme getirdi. pepe ilk olarak ırkçı olmayan bir çizer olan matt furie tarafından yaratıldı - en ikonik pepe resimlerinin çoğu, çoğu internet forumlarında anonim gönderenler tarafından oluşturuldu. furie, pepe'yi alt-sağ'dan geri almak için anti-defamation league ile iletişime geçti. furie'nin avukatları ayrıca diğerlerinin pepe'nin kullanımından kâr elde etmesini engellemeye çalıştı. en önemlisi, bu avukatlar, richard spencer ve mike cernovich gibi figürlerin web platformlarında pepe'nin resmini kullanmasını durdurmalarını talep etti.

    bu yasal tehditler, twitter kullanıcılarının ve anonim forumlarda posterlerin pepe'nin resmini kullanmasını durdurmadı. "groyper" adında, slate'in "daha şişman, daha ırkçı bir pepe kurbağası" olarak tanımladığı benzer bir karakter şimdi alt-right dünyasında popüler.

    birçok insan, ideolojik bir içeriği olmayan masum bir çizgi roman kurbağasının nasıl beyaz milliyetçilik ve anti-semitizm ile ilişkilendirildiğini anlamakta zorlanıyor. gerçek şu ki, bu gelişmede bilgim dahilinde herhangi bir planlama yoktu. resmi ırkçı bir bağlamda kullanma, bazı erken alt-right destekçilerini eğlendirdi ve diğerleri bunun komik olduğunu kabul etti. saçma lingo ve resimlerin bir grubu veya hareketi anlamaya çalışan insanlar için giriş engeli oluşturduğu derecesine kadar, alt-right'ın genel internet kültüründe ne kadar kökleştiğini gösteriyor. pepe, alt-right için de kullanışlıdır çünkü o silahsızlandırıcı bir karakterdir. haçları yakmak veya nuremberg mitinglerinden resimler yerine, birçok alt-right kişi sembol olarak zararsız bir çizgi roman kurbağasını kullandı, bu da hareketin gerçekten bir ideolojiye bağlı olup olmadığını veya sadece karmaşık bir şaka veya apolitik bir trolleme kampanyasında olup olmadığını daha az açık hale getirdi.

    2016'dan sonra en önemli alt-right mekanlarının pepe'yi daha az sık kullandığı önemlidir. dava tehditleri bunun için bir ana katalizör olabilir, ancak daha önemli bir şeyi işaret edebilir. 2017'de alt-right'ı gerçek dünyaya taşıma konusunda ciddi bir itme vardı. bu, yeni bir ton ve stil benimsemek anlamına geliyordu, çünkü internet mesaj panolarının estetik duyarlılıkları gerçek dünya mitingleri ve protestolarına iyi çevrilemiyor. alt-sağ'ın çoğu, hareketi 2015 ve 2016'da karakterize eden ironiyi ve mizahı bıraktı.

    kaynak
    hawley, g. (2019). the alt-right: what everyone needs to know. oxford university press.

    orijinal metin
    the alt-right adopted pepe as a mascot of sorts. pepe is an anthropomorphic frog. the character first originated as part of a comic strip on the social media platform myspace in 2005. although pepe was often depicted engaging in vulgar behav- ior, there was nothing inherently racist about the character. he eventually became popular on 4chan, 8chan, and reddit. for a time, even after his popularity grew, pepe was not necessarily associated with racism, and several notable celebrities were sharing pepe images as recently as 2014.
    over time, however, pepe became increasingly popular with the far right online. ın 2015, donald trump was depicted as pepe on twitter, and trump himself retweeted the image. pepe became increasingly depicted in a transparently racist or anti-semitic context. for example, it is easy to find images of the frog dressed in a nazi uniform.
    pepe became so associated with the alt-right that a number of high-profile venues decided to publish pieces explaining that the meme was no longer harmless, and that the people who use it may be pushing a darker agenda. ın 2016, the hillary clinton campaign posted a page on its website explaining and
    the alt-right and the ınternet 115
    116 the alt-rıght
    denouncing pepe. the anti-defamation league (adl) also included an entry about pepe in the category of general hate symbols—though the entry made it clear that because the image is not inherently racist, one should be cautious before denouncing someone for sharing a pepe image.
    as 2016 progressed, elements of the alt-right created a bi- zarre backstory for pepe, stating that he is the latest incarna- tion of the egyptian god kek. alt-right circles began talking about "esoteric kekism" as their religion. white nationalists in the past have tried to create and promote their own religious cults, such as cosmotheism, the christian ıdentity movement, and the creativity movement. kekism is qualitatively different from these earlier cases, however. ı am aware of no one in the alt-right who earnestly promotes this religious concept. ıt is instead treated as an elaborate inside joke, yet another way the alt-right seeks to baffle outsiders.
    pepe has raised additional, broader questions about in- tellectual property in the ınternet age. although pepe was first created by a cartoonist named matt furie—who is not a racist—the most iconic pepe images were created by other people, most of whom are anonymous posters on ınternet forums. furie reached out to the anti-defamation league to reclaim pepe from the alt-right.3 furie's attorneys also sought to block others from profiting from the use of pepe. most notably, these attorneys successfully blocked many alt- right authors from publishing books with pepe on the cover. ın addition, furie's attorneys demanded that figures such as richard spencer and mike cernovich stop using pepe's image on their web platforms.
    these legal threats did not stop twitter users and posters at anonymous forums from using pepe's image. a similar char- acter named "groyper," described in slate as a "fatter, more racist pepe the frog,"4 is now also popular with the alt-right.
    many people remain mystified as to how an innocuous car- toon frog with no ideological content became associated with white nationalism and anti-semitism. the reality is that there

    was, to the best of my knowledge, no planning involved in this development. using the image in a racist context amused some early alt-right supporters, and others agreed that it was humorous. ıts use of nonsensical imagery also shows the de- gree to which the alt-right is ensconced in the broader ınternet culture. mystifying lingo and images are a barrier to entry for people trying to make sense of a group or movement. pepe is also useful to the alt-right because he is a disarming char- acter. rather than burning crosses or pictures from nuremberg rallies, many people in the alt-right used a harmless cartoon frog as their symbol, making it less clear if the movement was truly committed to an ideology or if it was just engaged in an elaborate prank or an apolitical trolling campaign.
    ıt is significant that the most important alt-right venues used pepe less frequently after 2016. lawsuit threats may have been one major catalyst for this, but it may signify something more important. ın 2017, there was a serious push to take the alt-right into the real world. this meant adopting a new tone and style, as aesthetic sensibilities of ınternet message boards do not translate well into real-world rallies and protests. much of the alt-right has dropped the irony and humor that characterized the movement in 2015 and 2016.