• nazım hikmet'in şeyh bedreddin'e biçtiği don. hâlbuki bu konuda ondan ziyade börklüce mustafa'ya bakılmalı. yoksa bedreddin fetret devrindeki taht kavgalarında taraf olmuş, desteklediği taraf yenilince iznik'te gözetim altına alınmış, ayaklanma başlayınca kendisinden bilineceği anlaşıldığı için kaçan bir sünni şeyhi. meşhur varidat'ı da "yarin yanağından gayri her şey müşterek" gibi laflar yerine muhtelif fetvalarıyla doludur.

    sırf bu nedenle uzun yıllar bedreddin, hakiki alevi-bektaşi önderleri dışında (hallacı mansur, pir sultan yahut şah ismail) ayrı bir yere konmuştu. buna yine aynı sebepten sağ tandanslı araştırmacıların bedreddin'e uzak durmaları da eklenince ahmet yaşar ocak'a değin ciddi bir bedreddin çalışması yapılamadı.

  • hakkında "kojin karatani'nin

    "dahası, günümüzde halen var olan ilkel toplumlar üzerinde gerçekleştirilen antropolojik çalışmalara bakınca, bu ilkel komünizm fikrini reddetmek zorunda kalıyoruz. ne var
    ki sırf ampirik olarak doğrulanamıyor diye bu fikri ıskartaya çıkaramayız, çıkarmamalıyız da. fakat marksistler çoğunlukla bu sorunu geçiştirmeye çalışıyor. "

    dediği kavramsallaştırmadır.