1 entry daha
  • "empresyonistlerin yöntemlerinden yola çıka­rak, renk teorisini inceledi ve tablolarını, saf renklerden, aynı boyda fırça vuruşları kullanarak, bir mozaik gibi boyamaya karar verdi. bu yolla, renklerin gözde (daha doğrusu beyinde), yoğunluk ve parlaklıklarını yitir­meksizin kaynaşabileceklerini umuyordu. sonradan adına noktacılık (po­intillism ) denilen bu aşırı teknik, tüm dış hatları ortadan kaldırdığı ve her biçimi çok renkli noktalardan oluşan yüzeylere dönüştürdüğü için, doğal olarak tabloların zor ani aşılmasına neden oluyordu. seurat, kendi tekniği­nin karmaşıklığını gidermek için, kullandığı biçimleri, cezanne'ın düşün­ düğünden bile daha aşırı bir şekilde basitleştirmek zorunda kaldı. seurat'nın dikey ve yatay çizgileri vurgulama yönteminde mısırlı sanatçıları andıran bir şeyler vardır. bu vurgulama yöntemi onu, aslına bağ­lı verilmiş doğal görünümlerden uzaklaştırmış, belirli bir ifade taşıyan il­ginç desenler üzerinde araştırma yapmaya yönlendirmiştir."

    sanatın öyküsü, sf.544.