1 entry daha
  • bullshit.
    hakkında bir iki makaleye bakıyordum; şöyle yapılmış tanımı: "the incel worldview is based on the notion that attractiveness is pre-determined by genetic factors, which dictate our physical appearance, and these are the main features that women find attractive in men (baele et al., 2019; ging 2019; hoffman et al., 2020). those who subscribe to the incel ideology believe these physical traits to be substandard in themselves and that they are "doomed to a life of involuntary celibacy". thus, the portmanteau "incel". (1)

    fiziksel görünüş kadınların "attractiveness" olarak tanımladıkları şeyin yüzde beşi falandır, iddia ediyorum. kadınlar bu şekilde eş seçmiyorlar, öncelikle.

    buna bir dünya görüşü ya da ideoloji denmesini bile komik buluyorum. "böyle bir sorun var, hadi buna çözüm bulalım." demek de şuna benziyor; mahallemizde bir hırsız her gün bir eve girip eşyalarımızı çalıyor. bu sorunu çözelim. bundan böyle bir kanun ile bu mahallede ikamet eden herkesin evlerinde büyük mobilyalar dışında orta veya yüksek değerde herhangi bir eşya bulundurmasını yasaklıyoruz. çözüm mü? e evet. mantıklı olan mı? hayır. mantıklı olan hırsızı yakalayıp yargılamaktır takdir edersiniz ki.

    incellerin delirip şiddete başvurması bir sorun evet. ama bu mizojiniden kaynaklanmıyor. zaten psikolojik bozuklukları olduğu için mizojini eğilimi gösteriyorlar.

    "seks ve ceza" başlıklı bir kitap okuyorum bu günlerde -ama kitabın adı kesinlikle "kadın ve ceza" olmalıymış. 'arzuyu yargılamanın dört bin yıllık tarihi" diyor kitabın alt başlığında. "kadın paylaşım sorunu"nu dört bin yıldır çözemedi gerçekten erkekler. inanılmaz. kitap ilk seks yasaları bölümüyle başlayıp antik yunan kültürü ile devam ediyor. henüz gerisini okumadım. alıntı paylaşacağım: "antik dünyada kadınların bakireliği bir fiyatı, pazarı ve erkek sahiplerini koruyan yasaları olan bir metaydı. … ur-nammu döneminde nişanlı bir bakireye tecavüz etmiş adam ölümle cezalandırılırdı. bu ceza, kıza karşı işlenen suçtan ziyade müstakbel damadın kıza sahip olacak ilk kişi olma hakkının elinden alınmasına işaretti. … köle bir kıza tecavüz etmenin cezası ise günümüzdeki hız sınırını aşmanın cezası kadardı."
    "atina'da saygın bir kadın, sophokles'in salt sperm alıcısı olarak görülüyordu. … aiskhylos, eumenides adlı kitabında meseleyi açıkça ifade ediyordu: anne denilen kişi yavrusunun ebeveyni değil, yeni döllenmiş ceninin bakıcısıdır sadece." (2)
    kaç bin yıl daha geçmesi gerekiyor bu ilkel objeleştirmeden kurtulmak için?

    başta eklediğim tanım ancak kendini herhangi şekilde geliştirmekten aciz birilerinin bahanesi olarak görülebilir. çalışarak sadece görünüşünüzü değil pek çok şeyi değiştirebilirsiniz. zor değil. ve bunu "herhangi bir kadın için " yapmayarak başlayabilirsiniz işe. get off your ass and do something, mükemmel bir tavsiye olacaktır.

    hadi sizi biraz daha ciddiye alıp başka tavsiyeler de vereyim:
    1-diğer incellerden ve incel topluluklarından uzak durun.
    2- kitap okuyun.
    3- terapiye gidin.

    kaynak:
    (1): involuntary celibate
    (2): berkowitz, e. (2013). seks ve ceza: arzuyu yargılamanın dört bin yıllık tarihi. kolektif kitap.

4 entry daha