2 entry daha
  • bu sorunu çözmek için mevcut liberal tarihler nadiren yardımcı olur. ilkin, genellikle çelişkililer. örneğin, son zamanlarda yapılan bir değerlendirmeye göre, liberalizm hristiyanlık'tan kaynaklanmaktadır. bir diğerine göre ise liberalizm hristiyanlığa karşı savaşla temellenir. ikinci olarak, liberalizmin soy kütükleri onun kökenlerini ve gelişimini büyük düşünürlerin kanonlarına atfederler, fakat bu kadro sürekli değişir. john locke sıklıkla kurucu baba kabul edilir. fakat kimileri hobbes ve machiavelli'yi locke yerine geçirir. plato ve isa'yı da kullananlar vardır. kimileri adam smith ve bir grup ekonomisti dahil ederken kimileri etmez. bilinmelidir ki, bu erken düşünürlerin hiçbiri kendilerini liberal olarak kabul etmediler veya liberalizm olarak adlandırılan bir şeyi benimsemediler, çünkü ne o kelime ne de o kavram onlar için mevcut değildi. ayrıca liberalizm kavramımızın ana düşünürlerimizi seçme şeklimize ve onları nasıl okuduğumuza göre değişebileceği, söylemeye gerek bile yoktur. machiavelli veya hobbes ile başlayan birisi muhtemelen liberalizmin eleştirmeni olacaktır, isa ile başlayan ise savunucusu.

    (on that score, available histories of liberalism are seldom helpful. first, they are often contradictory. according to one recent account, for example, liberalism originates in christianity. however, according to another, liberalism originates in a battle against christianity. second, genealogies of liberalism ascribe its origins and development to a canon of great thinkers, but the cast often fluctuates. john locke is frequently conscripted as a founding father. but some speak of hobbes or machiavelli instead; still others of plato or even jesus christ. some include adam smith and a list of economists; others do not. none of these early thinkers, it should be known, considered themselves liberals or espoused anything called liberalism, since neither that word nor concept were available to them. and it goes without saying that our notions of liberalism will vary according to our choice of key thinkers and how we read them. someone who begins with machiavelli or hobbes is likely to be a critic of liberalism, one who begins with jesus christ a defender.)

9 entry daha