• bir kapıdan geçtikten sonra geçilen yeni odayla birlikte düşüncelere de ince bir refresh atılması fenomenidir. (bkz: doorway effect)

    bu fenomenin gerçekleşme sebebi de sürekli bir bilgi akışı içindeki beynin, aniden farklı bir bilgi akışına maruz kalmasıyla birlikte önceki bilgi akışının zihinde yarattığı planları geçici olarak ikinci plana almasıdır.

    örneğin oturma odasında televizyonda su içen birini görüp susuyorsunuz ve su almak üzere mutfağa geçiyorsunuz. mutfak kapısından içeri girince masa üstündeki meyveleri görüyorsunuz ve bu yeni ortam ile birlikte değişen bilgi akışına uyum sağlayıp meyve tabağındaki mandalinayı alıp odaya geri dönüyorsunuz.

    (bkz: gabriel a. radvansky) özellikle bu konu hakkında çalışmıştır. [https://scholar.google.com/...vansky+doorway+effect&qst=ib buradan ] inceleyebilirsiniz.